تطويل الشعر , لتطويل الشعر , خلطات الشعر , خلطات للشعر للتطويل , وصفة تطويل الشعر , زيت لتطويل الشعر
 اقوى خلطة لتطويل الشعر فى العالم
خلطة طبيعية لتطويل الشعر تساعد على نموه بصورة طبيعية وتخلص الشعر من معوقات النمو، حيث تمده بما يحتاجه من العناصر الأساسية واللازمة للنمو.
تتكون الخلطة من بيضة مخفوقة جيداً 
 2 ملعقة زيت زيتون
 2 ملعقة زيت جوز الهند
ملعقة كبيرة عسل.
ونقوم بخلط المكونات معا ونضعها على الشعر لمدة 15 دقيقة ونشطف الشعر جيدا،
 ثم نضع 2 ملعقة من خل التفاح على لتر مياه ويتم وضعه على الشعر ليعطيه بريقا ولمعانا 
 لأى سؤال او معلومة عايزة تعرفيها بخصوص الموضوع اتركى سؤالك فى تعليق واحنا هيسعدنا الاجابة عليكى بأقصى سرعة موقع عالم ستات وبنات

30 تعليقات

  1. طيب دي الخلطة بتطولو من اول مرة ولا تجب المداومة عليه

    ردحذف
  2. حبيبتى الوصفة دى مفيدة جداا فى تحفيز نمو الشعر على النمو بشكل اسرع من النمو الطبيعى لكن مفيش حاجة فى العالم ولاوصفة ولاعلاج او حتى عملية تجميل بتطول الشعر من اول مرة

    ردحذف
  3. خلال كم اسبوع او شهر تبان النتيجه

    ردحذف
  4. غالبنا كل وصات تطويل الشعر تلاحظوا النتيجة بوضوح بعد 3 اشهر عشان تلاحظى الفرق

    ردحذف
  5. طيب لازم نحط الخل والماء بعد مانشطف الشعر لان انا بصراحه مابحبش ريحة الخل خالص وخصوصا خل التفاح

    ردحذف
  6. ممكن لو مش عايزة تستخدمى خل التفاح تستخدمى الخل العادى على ماء شطف الشعر

    ردحذف
  7. في عشبة اسمها عشبة الياس بيقولوا انها مفيده جدا ممكن بحصلها في اي عطار ممكن *_*

    ردحذف
  8. هتلاقى العشبة دى فى مصر عند محلات العطارة الكبرى مثل حراز فى منطقة باب الخلق و هتلاقيها عند رجب العطار بمنطقة الازهر

    ردحذف
  9. السلام عليكم
    لو سمحتي انا عايزه وصفه لتطويل الشعر خاليه من الزيوت لان انا مبحبش الزيت كتير عندي فرح بنت خالتي بعد شهر وعايزه اطول شعري فشهر مع العلم انا دي المره الخامسة اللي بقص شعري فيها بقصه كل ثمانية اشهر او سنتين الى ثلاث عشان عايزه النمو يتجدد فشعري انا بصراحه محدش فاضيلي كلهم مشغولين محدش يوصلني عند العطار فعشان كده عايزه وصفه موجوده في البيت وتكون مافيهاش حوسه وعلى فكره انا شعري مابيطولش بسرعه يعني فسته شهور بيطول اربع سم فعشان كده انا من النهارده عايزه احافظ عليه واعتني بيه وما بقصه مره تانية عايزاه يطول ضروري مابحبش شعري قصير
    عايزه رد بليييز
    وشكرا ياحبيبتي :-)

    ردحذف
  10. حبيبتى ممكن تجربى خلطة تطويل الشعر بالجرجير وهتلاقى الطريقة بالشرح والصور فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2012/12/blog-post_25.html

    ردحذف
  11. ميرسي بجد على الرد يا حببتي

    ردحذف
  12. عايزه افتح شعري بدون صبغع من فضلك.

    ردحذف
  13. حبيبتى ادخلى على الرابط التالى هتلاقى افضل طرق تفتيح الشعر الطبيعية بالصور
    http://setatwebanat.blogspot.com/2012/12/blog-post_4111.html

    ردحذف
  14. كم من سم بيطول وكم اسبوع استخدمه

    ردحذف
  15. بالنسبة للخلطة فائدتها هى تحفيز الشعر على النمو وبالتالى الشعر بيطول وتاثير الخلطة بيختلف من شخص لاخر

    ردحذف
  16. لوسمحتي انا عايزة وصفة للشعر الجاف الى العادي
    انا شعري عادي بس عايزا انعمة يعني نعومه ولمعان
    من فضلك

    اختك الفاضلة : اسمهآن

    ردحذف
  17. انا عايزه خلطة للشعر الجاف لو سمحتي
    وبأيه تنصحيني عشان ابطل استخدم السشوار

    ردحذف
  18. حبيبتى اسمهان ادخلى على الرابط التالى وهتلاقى افضل واشهر الوصفات المجربة لتنعيم الشعر الجاف
    http://setatwebanat.blogspot.com/2012/08/blog-post_8072.html

    ردحذف
  19. سوما عايزه جواب للسؤال ده من فضلك
    هل كيس الشعر البلاستيك ضار على فروة الراس لان انا اليومين دي مستقره على وصفه فانا بحط الخلطة على شعري والبس الكيس البلاستيك
    دخلت انا اكتر من موقع عشان الاقي الجواب الصحيح
    واحترت بينهم وحده تقول ضار والتانية تقول صحي وكلهم كده انا احترت في الجواب الصحيح بس قلت خليني ادخل موقعك واسألك
    مع العلم الوصفة اللي انا بستعملها هي عبارة عن :
    زيت زيتون وفلفل رومي (الفلفل البارد )
    واداني نتيجه والحمدلله
    بس التلات اﻷسابيع الاولى ماكنتش مستعملة الكيس البلاستيك بس بعدها استعملته وعايزه تقوليلي هو ضار ولا صحي
    واسفه جدا على طول كلامي
    وميرسي ياقمر *_^

    ردحذف
  20. حبيبتى انا شايفة ان مفيش مشكلة من لف الشعر بالبلاسيك اثناء عمل ماسكات للشعر

    ردحذف
  21. انا شعري كثيف ولا يتنسل ولا يزيد طوله وهو احرش كثيرا ارجوكي اعطيني خلطة تكون سهلة مثل زيت الزيتون وشمبوا رخيصة لكي يكون شعري رقيق وطويل وحرير

    ردحذف
  22. عادى لو محطناش خل التفاح

    ردحذف
  23. ممكن تستبدلى خل التفاح بالخل العادى المخفف

    ردحذف
  24. حبيبتي هل هده الخلطة نعملها مرة واحد

    ردحذف
  25. الخلطة دى ممكن تعمليها مرتين بالاسبوع على الاكثر

    ردحذف
  26. لو سمحت انا شعرى خشن وعايزة طريقه سريعه شوية لتنعيم الشعر

    ردحذف
  27. دكتور اناعمري 22سنة وشعري خفيف جدا وخالي من شعر من الامام وحابة وصفة تنبث لي شعر من الامام انا ارجوك دكتور merci

    ردحذف
  28. بالنسبة لعلاج تساقط الشعر واعدة انباته من جديد فهتلاقى طريقة العلاج بالتفصيل والصور فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/08/blog-post_7940.html

    ردحذف
  29. chokeran "ala el nasaih

    ردحذف
  30. حبيبتى لتنعيم الشعر الخشن ادخلى على الاربط التالى هتلاقى خلطة طبيعية مفية جداااا للتنعيم والتطويل بالزيوت الطبيعية
    http://setatwebanatworld.blogspot.com/2013/08/blog-post_5581.html

    ردحذف

إرسال تعليق

أحدث أقدم