مشروب البردقوش لانزال الدورة الشهرية بسرعة

وصفات الدكتور عبدالباسط محمد سيد
 ذكر طريقة عمل البردقوش مع المليسا وهي:
1ملعقة صغيرة مليس ا+ 1ملعقة صغيرة بردقوش....على كوب ماء مغلي وتترك تنقع 15 دقيقة وتشرب مرتين يومياً الصباح كوب,والمساء كوب وهو مفيد جدااا فى تنظيم الدورة الشهرية

مشروب  البردقوش فقط لتنظيم وانزال الدورة الشهرية
: ملعقة كبيرة بردقوش + 2كوب ماءمغلي  ,,,,يصب على البردقوش من دون غلي على النار,, يترك ينقع 15 دقيقة ويشرب بمعدل كوبين يومياً,,, الدورة القادمة تنتظم +تخف الالام بشكل ملحوظ+تقل عدد أيامها+الاكتئاب والتوتر يخف سبحان الله 

 كما قال الدكتور عبد الباسط محمد السيد فى فوائد البردقوش  أنه وجد بالتجريب العلمي ،أن المستخلص المائي المحتفظ بالزيوت الطيارة ، من البردقوش ، له أثر فعال في تنظيم هرمونات الرنين ، والآلدوستيرون ، والبروستاجلاندين ، وهي هرمونات الغدة الجاركلوية ، كما أن التجارب الهرمونية أثبتت أن لهذا المستخلص القدرة على إحداث التوازن الطبيعي لنسب هرمونات التكاثر 

# لقراءة المزيد من الموضوعات الجديدة #

خلطة فيتامين سي الفوار للتبييض و لتفتيح البشرة فى دقائق




 
pinksugartips.blogspot.com/2016/10/blog-post_10.html

رجيم البروتين فوائد ريجيم البروتينات



 لأى سؤال او معلومة عايزة تعرفيها بخصوص الموضوع اتركى سؤالك فى تعليق واحنا هيسعدنا الاجابة عليكى بأقصى سرعة موقع عالم ستات وبنات

143 تعليقات

  1. هل هناك ضرر من شرب البردقوش على الرغم من انتظام الهرمونات??

    ردحذف
  2. بالعكس البردقوش عشب مفيد جدا جدا للجسم بس هو ضار على الحامل اذا تم شربه اثناء الحمل

    ردحذف
  3. انا فتاة ابلغ الاربعين من العمر تاخرت العادة الشهرية عن موعدها ستة ايام هل للعمر تأثير
    ملاحظة:- انا دائمة التوتر وعصبية

    ردحذف
  4. مشكورة ياجميل على مرورك وعلى تعليقك المفيد طبعا فى علاقة بين السن والدورة الشهرية لكن عمرك اربعين سنة يعنى لسة شوية اما تبدئى تقلقى بسبب السن وتاثيره على انتظام الدورة الشهرية والتاخير فى نزول الدورة ده عادى وممكن يكون بسبب توتر او ضغط عصبى او اضطراب فى الهرمونات ولعلاج الدورة وتاخرها وجعلها منتظمة جربة وصفة البردقوش للدكتور عبد الباسط انا شخصيا مجرباها وعارفة هى اد ايه مفيدة جربيها وعلى ضمانتى

    ردحذف
  5. هل البردقوش له اسم اخر عند العطار

    ردحذف
  6. اعانى من عدم انتظام الدوره واخدت علاج ولا تاتى الا بالعلاج وفرحى قرب الطبيب قال انه مع زواجى ستنتظم هل هذا الكلام صحيح

    ردحذف
  7. بصى البردقوش عشب معروف عند كل العطارين وفى بعض الاماكن يطلق على البردقوش اسم المردقوش

    ردحذف
  8. بالنسبة لسؤالك عن تنظيم الدورة الشهرية فافضل حل لها هو البردقوش والطريقة كاملة مشروحة اعلى الموضوع وبالنسبة لان الدورة الشهرية هتنتظم بعد الزواج فده كلام خاطئ لان الدورة بتتغير باستمرار مع الزواج او الحمل او الولادة وممكن يتغير كمان عدد ايامها تقل او تزيد

    ردحذف
  9. هل يمكن الحمل بدون دوره منتظمة مع العلم انى رحت لطبيب وقالى يوجد تبويض

    ردحذف
  10. امتي يبدا تاثير المردقوش وكم مده العلاج في انزال الدوره الشهريه انا الدوره انقطعت عندي وعمري 25 وعندي الهرومانت مش منتظمه

    ردحذف
  11. امتي يبدا تاثير المردقوش في انزال الدوره

    ردحذف
  12. فى البداية انا لست طبيبة بس عندى معلومات عن الحمل والدورة الشهرية ممكن تفيدك وهى ان الحمل مرتبط بشكل اساسى بالدورة الشهرية وان انتظام الدورة الشهرية ممكن يخليكى تعرفى ايام التبويض اللى بتكون فرص حدوث الحمل فيها عالية جدااا ومن المهم جدااا انك تتابعى مع الطبيب المتخصص

    ردحذف
  13. بصى يا قمر بالنسبة لتاثير البردقوش على الدورة الشهرية وانزالها وتنظيمها فبعض اللى جربوه قالوا ان نتيجته ظهرت بعد 4ايام من استخدامه وفى بنات تانية قالت ان النتيجة ظهرت بعد حوالى 15 يوم يعنى كل واحدة وليها حالتها الخاصة بس المؤكد ان البردقوش نتائجه اكيدة ومضمونة فى تنظيم الدورة الشهرية

    ردحذف
  14. انا الدورة مانزلت من شهرين ومو متزوجه ايش الحل وهل نشروب البردقوش ينفع في هالحاله وشكرا

    ردحذف
  15. مشكورة حبيبتى على مرورك وبالنسبة للبردقوش اكيد ينفع لحالتك لانه اكثر عشب بينظم الدورة الشهرية ويعجل من انزالها

    ردحذف
  16. هل عدمنزول الدورة الشهرية سبب لتكبير البطن

    ردحذف
  17. حبيبتى البطن بتنتفخ قبل نزول الدورة الشهرية بايام قليلقة لكن تاخرها لمدة تصل الى شهر مثلا لايجعل البطن تنتفخ

    ردحذف
  18. هل شرب منقوع الزنجبيل + الدارسين + البردقوش + الكمون + الكرفس + العسل الجبلي له تأثير على نزول الدورة

    ردحذف
  19. حبيبتى كل المواد اللى انتى ذكرتيها مفيدة جدااا ولكن ماينفش نحطهم كلهم فى خلطة واحدة بس لو عايزة تنظمى الدورة الشهرية وتنزليها فى ميعادها استخدمى مشروب البردقوش

    ردحذف
  20. الله يعطيكم العافيه بجد مشروب البردقوش نفع مع حالتي والحمدلله نزلت الدورة وماالمتني كثير

    ردحذف
  21. انا الدوره غير منتظمه مره ممكن تاخر على اكثر من 6اشهر ماهو الحل بسبب تكايس المبايض
    وتعبت وانا اروج المستشفي الله يفرجها

    ردحذف
  22. حبيبتى لو انتى بتتعالجى عند الطبيب من مدة ولم ياتى معك باى نتيجة او تحسن فى الحالة يجب ان تذهبى لطبيب اخر لان فى بعض الاطباء بيكونوا غير اكفاء ومش بيقدروا يشخصوا الحالة صح من البداية وبالتالى مقدرش يوصفلك علاج صحيح فالافضل انك تغيرى الطبيب

    ردحذف
  23. السلام عليكم انا متأخرة عليي الدورة 3 ايام وحللت دم وطلع مافي حمل شو الحل لحتى خلي الدورة تنزل
    ومع العلم انا شربت قرفة وزنجبيل واكليل الجبل ومافي فايدة

    ردحذف
  24. انا الدورة متأخرة عليي 3 ايام كم مرة وكم يوم لازم اشرب المردقوش لحتى تنزل الدورة؟؟
    مع العلم انو مافي حمل

    ردحذف
  25. وعليكم السلام يا قمر وبالنسبة لتاخر الدورة الشهرية 3ايام فده امر لا يقلق وبالنسبة للبردقوش فهو مفيد جدااا وممكن يجيب معاكى نتيجة من تانى او ثالث مرة وممكن اكثر شوية لان النتيجة بتختلف من شخص لاخر

    ردحذف
  26. السلام عليكم....اني بنت غير متزوجه وم تاتي الدورة من وتاخرت الدورة 15 يوم ولاكن اعراضها موجوده ما هوه الحل بوجود اعراضها

    ردحذف
  27. السلام عليكم
    هل تصبح البنت حامل دون الايلاج

    ردحذف
  28. وعليكم السلام يا جميل وبالنسبة لسؤالك عن اعراض الدورة الشهرية مع عدم نزول الدم فده معناه ان الدورة الشهرية عندك بها اضطراب واضح و لذلك يجب عمل الفحوصات اللازمة لمعرفة سبب هذه المشكلة ويكون ذلك عن طريق الطبيب المختص لان فى مشكلات كثيرة بتصيب البنات قد تؤدى الى اضطراب الدورة الشهرية وعدم انتظامها وهذه المشكلات لايمكن علاجها والتعرف على اسبابها الا بواسطة الطبيب

    ردحذف
  29. وعليكم السلام بصى حبيبتى الحمل لايحدث بمجرد الايلاج دون حدوث قذف بمعنى انه لاحمل اذا لم يحدث القذف

    ردحذف
  30. انا شربت البردقوش ومرمية كوبين في اليوم من تانى يوم بالدورة وتاخرت الدورة عليا يومين وبعديها نزلت الدورة عليا وانا كانت الدورة عندى منتظمة اية سبب تاحر الدورة يومين انا ابغي احمل مع العلم انى صار لي 5 مرات اجهاض

    ردحذف
  31. اولا بالنسبة لتاخر الدورة يومين فقط فده امر عادى لا يسسب القلق ولكن واضح ان هناك عندك مشكلة لها علاقة بالرحم الامر الذى يتسبب فى حدوث لاجهاض ولهذا يجب المتابعة المستمرة مع الطبيب وتنفيذ كل شئ يراه مناسب لحدوث الحمل وربنا يرزقك بالذرية الصالحة

    ردحذف
  32. هل من الممكن شرب البردقوش وقت الدورة لتنضيمها؟؟؟وهل يقوى عملية التبويض عند المراة مما يساعد على الحمل؟

    ردحذف
  33. عادى مفيش اى مشكلة ممكن تشربى البردقوش اثناء الدورة وهو مفيد فى تنظيم الهرمونات لحدوث الحمل بس اوعى تشربيه وانتى حامل لانه ممكن يتسبب بمشاكل للسيدة الحامل

    ردحذف
  34. salam plz ana dawera te2akharite 12 youm a3mil ih o hale momkin ino yekon 7amle m3a 3adam el ilaje bas fi 9adef min barra

    ردحذف
  35. بصى يا اختى فى البداية لازم تعرفى ان الدورة الشهرية لها علاقة وثيقة بالحالة النفسية و ممكن توترك الشديد وقلقك وزيادة تفكيرك فى الدورة الشهرية انها لم تاتى بعد قد يجعل الدورة تتاخر
    وبالنبة لحدوث الحمل ممكن حدوث حمل نتيجة القذف الخارجى دون حدوث ايلاج ولكن بنسبة قليلة جدا ولهذا انصحك بالاسراع بعمل تحليل دم لمعرفة اذا كان هناك حمل او لايوجد حمل

    ردحذف
  36. مشكورة يا أختي على الوصفة. سؤالي لما تنزل الدورة استمر بشرب البردقوش ام شرب مضر اثناء الدورة ؟

    ردحذف
  37. العفو يا جميل وبصى عادى جدااا انك تشربى البردقوش اثناء الدورة الشهرية وبالعكس هيكون مفيد ولو مش عايزة تشربيه برده مفيش مشكلة لان مهمة البردقوش هو انزال الدورة الشهرية وتنظيمها

    ردحذف
  38. salam chokran ketir 3la radek bas ana ro7te we sa2alte 3la bar9adouche el 3atar ma3irfouch ya tara fi ism tani ikon ma3rof aktar

    ردحذف
  39. وعليكم السلام ولاشكر على واجب وبصى يا جميل البردقوش معرف عند بعض العطارين باسم المردقوش وعلى فكرة هو عشب مشهور واكيد هتلاقيه عند العطارين الفاهمين كويس فى شغلهم

    ردحذف
  40. السلام عليكم بالنسبه لي انا الدوره اتاخرت اسبوع وعندي تليف في الرحم وعمري 50 هل يقطع الدوره وماهو العلاج ارجوالرد بسرعه

    ردحذف
  41. اولا الف سلامة عليكى وبالنسبة لتاخر الدورة الشهرية فى سنك فممكن يكون طبيعى والافضل ان تتابعى مع طبيبة امراض النساء لانها اكيد هتفيدك اكثر منى لانى لست طبيبة

    ردحذف
  42. سلام عليكم احنا بالمغرب عندنا اسم للعشب قريب منو اسم مرددوش ممكن يكون هو

    ردحذف
  43. لو سمحتي انا ابي استخدمه لان الهرمونات ملخبطة عندي والدورة ماتنزل زين..سؤالي:اي وقت استخدمه بالضبط اثناء الدورة والا لا؟ويكون عالريق او عادي؟ويوميا والا مرة وحده بالشهر؟

    ردحذف
  44. وعليكم السلام حبيبتى ممكن يكون هو انتى اسالى العطار اللى هتشتريه منه عن فائدته واستخدامه لو لقتيها زى البردقوش يبقى المرددوش ده هو البردقوش بالمغرب

    ردحذف
  45. بصى يا جميل الهرمونات واضطرابتها دى لازم تستشرى طبيب متخصص فيها وبالنسبة للبردقوش فهو مفيد جداا جداا واستخدامه يكون قبل مجئ الدورة الشهرية لانزالها فى ميعادها الصحيح ولا مانع من شربه اثناء الدورة الشهرية او بعدها لانه هو مشروب مفيد جداااا زيه زى النعناع واليانسون ممكن نشربه فى وقت

    ردحذف
  46. السلام ، اناعندي 4 اشهر من تاخر الدورة مع العلم انا ذهبت الي الطبيب فحصني وما فيني شي وصف لي دواء ورجعت الدورة وبعد ما انتهت مدة الدواء الى الحين اعاني من تاخر الدورة هل العشبة الي وصفتها تساعدني ام لا؟ وهل اقدر اشربها كل يوم؟ لان عندي وزن زايد اشوي واريد معرفة اسم العشبة في تونس ايه؟ وشكرا.

    ردحذف
  47. وعليكم السلام حبيبتى ادوية تنظيم الدورة الشهرية بتجيب نتيجة مع الانتظام عليها وبالنسبة للبردقوش لتنظيم الدورة الشهرية فهو مشروب هايل ومفيد جداااا لانزال الدورة الشهرية بانتظام ومتقلقيش من البردقوش بالنسبة لزيادة الوزن لانه من الاعشاب اللى بتنحف و تخسس

    ردحذف
  48. السلام عليكم انا بنت عمري 21 تأخرت الدورة الشهرية وانا خاطبة حالياً وفي تدقيق كتير الله يخليكم بدي حل سريع جداً بعد التوكل على الله

    ردحذف
  49. السلام عليكم اختي انا فتاةاعاني من الدورة الشهرية غير المنتظمة تجي شهر وتغيب شهرين وعمري 19 عام محتارة كتير ومااعرف واش اسوي

    ردحذف
  50. السلام عليكم.انا عزباء عمري 28 سنة الدورة عندي تتاخر رحت للطبيب مرات مع العلاج تنزل و بعدها يحصل نفس الشيءصارلي شهرين و انا اشرب البردقوش كل يوم و ما في نتيجة لحد الان ممكن مساعدة و شكرا.

    ردحذف
  51. الله يعطيكم العافية انا فتاة عمري 19 عام اعاني من الدورة الشهرية الغير منتظمة محيرتني كيسر تجي شهر وتغيب شهرين وفي الشهر تجيني 5 ايام فقط اريد حلا منكم لوسمحتم

    ردحذف
  52. بالنسبة للبنات اللى بتسأل عن تاخر الدورة الشهرية فاول اجابة عليهم هى ان لازم الكشف الطبى عند الطبيب وعمل التحاليل اللازمة لان الدورة الشهرية بتتاثر بالصحة العامة بوضوع يعنى ممكن يكون عندك ضعف او انيميا او جسمك محتاج لبعض الفيتامينات واللى طبعا بثاثر على الدورة الشهرية وانتظامها تانى خطوة بعد الفحص والتحاليل الطبيه هى استخدام الاعشاب المنمة للدرة الشهرية كالبردقوش وهو المفضل لدى و القرفة والزعتر البرى

    ردحذف
  53. salam alaykom arjokom jawbouni hadi tani risala ab3atha w mafi rad

    ردحذف
  54. حبيبتى تقصدى انهى سؤال احنا برد على كل الاسئلة اللى بترسل لنا ارسلى لنا السؤال واحنا هيسعدنا الاجابة عليكى باقصى سرعة ممكنة بس اعذرونا لان كم الاسئلة اليومية كبير جداااا

    ردحذف
  55. ممكن افهم يعنى ايه ملعقة بردقوش
    انا اعرف انه شبة النعناع
    فالمفروض انى اروح عند العطار اقول له ايه
    عايزة بردقوش اخضر ولا مطحون
    معلش اصلى ما ليش فالاعشاب اوى

    ردحذف
  56. حبيبتى البردقوش ده عشب لونه اصفر ومش بيبقى مطحون وبتشتريه من العطار عادى

    ردحذف
  57. هو لازم البردقوش انا مش عرفة اجيبة ممكن عشب تانى من فضلك علشان تاخير الدورة الشهرية عندى لو سمحت تردو عليا بسرعة ممكنة

    ردحذف
  58. حبيبتى البردقوش متوفر عند كل العطارين بس لو عايزة وصفات تانية لعلاج تاخر الدورة الشهرية ممكن تدخلى على الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/05/blog-post_13.html

    ردحذف
  59. السلام عليكم
    انا بنت مغربية عندي 40 سنة غير متزوجة
    تاخرت عني الدورة الشهرية تقريبا شهر و لما جت كان فيه الم كثير ـ هل هذايعني انقطاعها و بداية سن ياس مبكر ـ بليز جاوبوني بسرعة لاني محتارة و قلقانة
    و شكرااااااا

    ردحذف
  60. جزاكم الله خيراا أنا متزوجة وتاخرت الدورة 5ايام وكشفت عند الطبيب ولست حامل ,,,,,,, لدي حبة صغيرة جدا في عنق الرحم هل ممكن تمنع نزول الدم
    ارجو الرد بسرعة وبارك الله فيكم

    ردحذف
  61. حبيبتى واضح انك قلقانة ومتوترة شوية وده طبعا بياثر بشكل سلبي على الدورة الشهرية وانتظامها وبعدين لسه بدرى على سن 40 سنة انها تفكر فى اليأس

    ردحذف
  62. انا عندي الدورة تأتيني كل عشر ايام والتحليل لخبطة هرمونات هل البردقوش مفيد ؟؟ في حالتي انا غير متزوجة وعمري 26

    ردحذف
  63. حبيبتى انتى بتقولى ان الدورة متاخرة 5ايام فقط وده وقت عادى مش طويل يعنى كده الدورة لسه تاخرها مش مقلق

    ردحذف
  64. بصى يا جميل البردقوش عشب مفيد جداااا لتنظيم الهرمونات و لجعل الدورة منتظمة بس ده فى الحالات العادية بمعنى ان لو عندك مشكلة صحية فافضل شئ تعومليه هو الذهاب للطبي لمعرفة سبب الاضطراب اللى عنك وعلاجه

    ردحذف
  65. انا اخدت ابرة منع الحمل ثلاث شهور والحين لي سته شهور مانزلت الدوره استخدمت منظم دوره وحبوب منع الحمل ولا نزلت الدوره ايش الحل مخمليه

    ردحذف
  66. السلام عليكم انا متزوجه وعندي الهرمونات غير منتظمه والدوره الشهريه تاتي مرتين في الشهر وسمعت عن البرقدوش ولاكن اريد اعرف كيف استعمله وشكرا

    ردحذف
  67. مساء الخير ممكن اعرف ليش مشروب البردقوش ضار للحامل

    ردحذف
  68. السلام عليك انا اختي عندي الهرمون FSH مرتفع 61 و الدورة غير منتظمة و نريد انجاب اطفال صحتي الحمد لله ارجوك اختي ساعديني املي بالله وبك عمري 42 هنا في بلجيكا يبنون على السن يقولون لي دخلت سن الياس و يتركوني اتخبط اختي هل ينفع معي البردقوش

    ردحذف
  69. ابلغ من العمر 39 سنة تاخرت عني الدورة 4 ايام وبعد الدورة السابقة لم تكن عندي افرازات بيضا ء ولا الم في الجانب الايمن هل هذا يعني ما في تبويض اي دخلت سن الياءس

    ردحذف
  70. انا فتاة في ال19 من عمري و عندي اظطراب في الدورة الشهرية حيث تتاخر حتى لمدة 6 اشهر رغم انها كانت ج منتظمة و لي سوال متى تبذا اعراضها

    ردحذف
  71. الحل حبيبتى هو الذه8اب لطبيب متخصص لتنظيم الدورة الشهرية لان ده ممكن يكون من الاعراض الجانبية لحقن منع الحمل لانها عند البعض ممكن تسبب نزيف و ممكن تسبب لدى البعض الاخر اضطراب شديد بالدورة الشهرية ومن المهم انك تشربى مشروب البردقوش لان ده افضل عشب ر لتنظيم الدورة الشهرية وبتجربة الكثير من البنات والسيدات

    ردحذف
  72. اسهل طريقة لاستخدام البردقوش هى وضع معلقتين من البردقوش فى كوب وصب الماء المغلى عليها ونتركها قليلا وبعدها تصفى ويشرب دافئ

    ردحذف
  73. انا عندي 11 سنه و عاوزه انزل الدوره لاول مره ؟

    ردحذف
  74. بالنسبة للاخت فى بلجيكا فالبردقوش مفيد كعلاج مساعد فى تنظيم الهرمونات والدورة الشهرية وبالتالى فهو ليس علاج لعدم الانجاب ولكن اهم شئ هو انك تعرفى ان فى وسائل وطرق كثير اكتفها الطب الحديث لعلاج عدم الانجاب وكل يوم فى جديد وان شاء الله ربنا يرزقك بالذرية الصالحة بنين وبنات

    ردحذف
  75. البردقوش مفيد جدا كعشب منظم للدورة الشهرية ويفيد فى انزال الدورة الشهرية ولكنه غير مفيد للحامل لانه قد يضر بحملها

    ردحذف
  76. حبيبتى 11 سنة ده معناه ان الدورة لسه متاخرتش للدرجه اللى تكونى عايزة تنزليها ومستعجلة عليها

    ردحذف
  77. السلام عليكم شكرا على هذا الموضوع انادورتي منتظمة و لكن بعد اخدي لحبوب ياسمين لاني كنت اعاني من تكيس وانا متزوجة و اريد اعشاب لانزلها قبل وقتها بقليل و مشكورة

    ردحذف
  78. الدورة الشهرية عندي غير منضمة دائما تتاخر ماهو العلاج و شكر

    ردحذف
  79. أريد معرفة مواضع تنظيم الدورة الشهرية ..وتكيس المبايض

    ردحذف
  80. انا انسة والدورة بتتاخر عندى مثلا بكذة شهر سالت دكتور صيدلى ادانى حقنتين ونزلت بعدهم وبعد كدة اتاخرت تانى قمت اخداهم
    بعد كدة بقى بتتاخر تيجى شهر ومتجيش شهرين او 3 اشرب البردقوش دة حلو

    ردحذف
  81. السلام عليكم انا متزوجة والحمدلله بس الدورة غير منتظمة من قبل الزواج بتغيب شهور وعمري 39 سنة وهرمون الحليب عالي جدا بنسبة 75 ، حصل لي حمل رغم عد الانتظام استخدم الان الفيمستون لتنظيم الدوره وخفض هرمون الحليب فهل ممكن مع الحبوب استخدم البردقوش؟؟؟ ارجوكي افيديني اختي الكريمة...

    ردحذف
  82. انا عمري 20سنه متزوجه صار 6اشهر الدوره تتاخر وما تنزل اكو طريقه تساعدني وشكرا

    ردحذف
  83. السلام عليكم انا متزوجه باقلى 19 سنه وكانت الدوره طبيعيه جدا بس من بعد ما انجبت اول مولود من سنه 95 ولم تنزل الدوره الشهريه بس روحت لا طباء كتير بس محدش قلى سبب واحد لنقتاع الدوره مع العلم ان وزنى ثابت بين 52/50 ولا يوجد انميه بالله عليكم افدونى فى هذا الامر انا عندى قلقل بسبب كده ومشاكل زوجيه شكرا لكم

    ردحذف
  84. حبيبتى ممكن تستخدم ى البردقوش لانه بجد علاج عشبى رائع جدااا فى تنظيم الهورمونات و تنظيم و انزال الدوره الشهريه المتاخرة بس طبعا من المهم جدااا انك تذهبى لطبيبة امراض النساء اذا استمر تاخر الدورة الشهرية لمعرفة السبب علاجه

    ردحذف
  85. السلام عليكم . انا من تونس و ما بعرف بعرف شو اسم البردقوش عنا ما بنعرف هالاسم . فياريت تقولولي شنوه اسمو في تونس و شكرا

    ردحذف
  86. الدورة متاخرة سنة ونصف اريد وصفة لتنزيلها باقصى سرعة

    ردحذف
  87. اولا البردقوش له اسماء عديدة هتلاقيها بالتفصيل وطريقة استخدام البردقوش الصحيحة فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/09/blog-post_14.html

    ردحذف
  88. تاتيني الدوره كل 15 يوم واحيانا كل شهر شنو السبب

    ردحذف
  89. السبب فى ذلك هو وجود اضطرابات بالهورمونات عندك بشكل واضح ولمعرفة طرق علاج وتنظيم الدورة الشعرية ادخلى على الرابط التالى هتلاقى طريقة تنظيم الهورمونات وتنظيم الدورة الشهرية بالبردقوش من وصفات الدكتور عبد الباسط السيد
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/09/blog-post_14.html

    ردحذف
  90. انا فاطمة عمري خمسة عشر تتاخر عادتي الشهرية و انا شديدة التوتر ماذاافعل

    ردحذف
  91. السلام عليكم أنا عمري 19 ووزني 66 والدورة تجيني كل شهر ماعدا هذا الشهر مانزلت لي علما بأني غير متزوجه

    ردحذف
  92. انا الدوره تاخرت معايه واليوم بيكون شهر لها ايش الحل

    ردحذف
  93. انا استخدمت حقن لوتوفلون وهيموجيت لان الدورة كانت عندى متاخرة حوالى اربع ايام والشهر اللى بعد الدورة نزلت وحدها وفى ميعادها بس جات الشهر التالت واتاخرت شويا روحت اخدت حقنة هيموجيت راحت نزلت تانى يوم وانا دلوقت باستخدم البردقوش بس لسه على ميعاد الدورة حوالى تلات ايام سؤالى دلوقت هو ممكن يكون فى حمل بعد كل اللى انا قولته ده لانى مخطوبة وحصل بوس واحضان مع خطيبى واحنا بكامل ملابسنا الداخلية والخارجية(هدوم البيت يعنى ) مع العلم ان الحضن مكنش بياخد ثوانى ارجو من سيادتكم الافادة وشكرا

    ردحذف
  94. حبيبتى مفيش اى اعشاب تنزل الدورة الشهرية قبل ميعاده ولكن فى وصفات عشبية بتنظم الدورة الشهرية وتنزلها فى ميعادها
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/05/blog-post_13.html

    ردحذف
  95. عندي 03 او 04 ايام تاخر العادة هل من مساعدة لانزالها بسرعة وشكرا

    ردحذف
  96. حبيبتى ادخلى على الرابط التالى هتلاقى طرق تنظيم الدورة الشهرية ومعرفة ايام التبويض وعلاقة ذلك بتكيس المبايض
    http://setatwebanatworld.blogspot.com/2013/09/blog-post_4835.html

    ردحذف
  97. حبيبتى البردقوش عشب مفيد جدااا للجسم بس طالما انتى بتتناولى ادوية ومتابعة مع طبيب فالافضل انك تسالى الدكتور بتاعك لانه اعلم بحالتك

    ردحذف
  98. حبيبتى فى خلطات مفيدة لانزال الدورة الشهرية فى ميعادها وجعلها منتظمة ادخلى علي الرابط التالى هتلاقيها بالتفصيل
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/05/blog-post_13.html

    ردحذف
  99. السلام عليكم انا تاخرت عندي العادة الشهرية مدة شهرين هل شرب الزنجبيل او القرفة مفيد لانزالها

    ردحذف
  100. يعنى اغلى كوبيتين ميه لوحديهم وبعدين احط معلقه البردقوش واسبهم ربع ساعه ولالا انا فهمه غلظ

    ردحذف
  101. السلام عليكم اني عمري 35 سنه واتاخرت الدوره عندي اسبوعين كيف انزلها علما اني اخذت علاج مفاصل ممكن يؤثر عليها وعندي كمان خلل بالهرمونات وغيرمتزوجه

    ردحذف
  102. السلام عليكم
    انا الدوره الشهريه تنزلي علي كل شهر بس مره متقدمه ومره فايت عليها الوقت بس المهم تنزل
    بس هل شهر نزلتي مرتين يعني باستمرار مثل كل سبوعين تزلي 4 اياموماما قالت عادي مو مشكله ووراها تقريبا بسبوع نزل علي قليل من الدم اسووود جدا حت خفت بصراحه لئن الدوره تنزل دم احمر او شوي ع وردي بس هاي سوداء جدا وقالتي ممكن وسخ بل رحم وهل حال يومين ينزل قليل جدا وره هل يومين نزلت عليه كامله عادي مثل كل مره بس اسود نفس الشي دم اسود وانا ع هل حال صارلي 4 ايام ينزل علي دم اسود وماعرف شسوي شنو سببه ماعرف وشكرا ع هل موقع الجميل وبصراحه احنه ربات البيت مانعرف شي ولا نعرف شنو الي نسوي اتمنى المساعده

    ردحذف
  103. السلام عليكم ورحمة الله

    كم المدة التي يشرب بها البردقوش لتعديل الدورة الشهرية

    ردحذف
  104. حبيبتى انتى ممكن تشربيه لمدة شهر

    ردحذف
  105. حبيبتى فاطمة انتى بتقولى انك متوترة دائما وده سبب رئيسى لتاخر الدورة الشهرية لان الحالة النفسية بتاثر تاثير مباشر جداااااا فى انتظام الدورة الشهرية نصيحتى ليكى هى الحفاظ على حالتك النفسية مستقرة والبعد عن التوتر وتهدئة اعصابك وتناول مشروب البردقوش لتنظيم الدورة الشهرية وان شاء الله دورتك هتتظبط

    ردحذف
  106. حبيبتى واضح ان عندك شوية زيادة بالوزن وده ممكن ياثر بشكل او باخر على انتظام الدورة الشهرية جربى شرب بعض المشروبات اللى بتنظم الدورة الشهرية مثل البردقوش ولو ما جتش الدورة لازم تستشرى الطبيب علشان تعرفى السبب وتعالجيه

    ردحذف
  107. حبيبتى انتى ازاى ممكن تبقى حامل اصلا طالما انتى كنتى بكامل ملابسك طبعا مينفعش يكون فى حمل طالما لم يحدث قذف مباشر فمنين هيجي الحمل

    ردحذف
  108. مرحبا انا عندي تكييس مبايض وتعالجت فترة اربعة سنوات ومن شهر تركت الادودية وهالشهر ما اجتني الدورة يعني اخر دورة كانت45يوم مع العلم انا بنت مخطوبة

    ردحذف
  109. السلام عليكم جميعا و مشكورين, انا من المغرب و عندي معلومة اشارك بها,البردقوش=مرددوش
    و شكرا

    ردحذف
  110. السلام عليكم :أنا إمرأة متزوجة من 3 سنوات لم أحمل أبداً لحد ألان هرمون الحليب كن عندي مرتفع )30( والدورة ماهي منتضمة في بعض الأحيان تبقى ب 6 شهور ماتجي عملت بردقوش والحمد لله تنضمت ال-3 أشهر الأخيرة
    وعملت تحليل برولاكتين شهر هذا نزل وأصبح 9 الحمدلله لكن دورة هذا شهر رجعت تاخرت مع لعلم إن ماعملت تحليل حمل لأنو زوجي ضعيف جدا حسب تحليله ماذا أفعل دلوني أرجوكم واسفة على الاطالة شكراً

    ردحذف
  111. انا متزوجة من ثلاث سنوات ولم انجب بسبب عدم انتظام الدورة وكشفت كتير واخدت علاج ولم تنتظم وزوجي مسافر بييجي كل سنة وجاي بعد ثلاث اشهر اريد حل لانتظام الدورة والحمل ارجوكم


    ردحذف
  112. حبيبتى افضل عشب تستخدميه لانزال الدورة الشهرية هو البردقوش لانه مفيد جدااااا فى انزال الدورة الشهرية وتنظيمها وهتلاقى طريقة عمل مشروب البردقوش بالتفصيل فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/09/blog-post_14.html

    ردحذف
  113. حبيبتى ان شاء الله ربنا هيرزقك بالذرية الصالحة بنين وبنات ونصيحتى ليكى هى المتابعة مع دكتور شاطر ينظم لك الهورمونات ويظبط لك الدورة وممكن يديكى فيتامينات ومنشطات لحدوث الحمل بسرعة وده اهم شئلازم تعمليه لان الدكتور هيقدر يحدد افضل علاج ليكى بعد الكشف اهم حاجة تروحى لدكتور يكون شاطر ومعروف علشان يعرف يساعدك صح

    ردحذف
  114. فيه غير البردقوش

    ردحذف
  115. السلام عيكم
    انا اخد كل يوم عشبة البردقوش وبشكل منتظم والدورة عندي منتظمة بس هاد الشهر فاتتني والها يومين ما اجتني معقول معنى هالشي حمل بشروني الله يبشركم بالخير

    ردحذف
  116. حبيبتي سوما بدي تساعديني انا بنت عمري 26 سنة الدورة الشهرية غير منتضمة بالمرة بتتاخر ملرة شهرين مرة 3 اشهر .استعملت بردقوش مدة 5 ايام والحمد لله اعطى نتائج حلوة بس المرة دي لس 3 اشهر ولس منزلتش استعملت بردقوش 5 ايام ما عطى فائدة ارجوك سعديني يا حبيبتي وشكرا.

    ردحذف
  117. اختي انا دورتي غير منتظمة مدة 8 شهور وسني 39 عام وسمعت عن وصفة المرددوش والسالمية وشربتها فجاءتني الدورة على 19 يوم ثم شربت الوصفة ايام الدورة وبعدها باسبوع اي في اليوم 15 عشر من الدورة نزل دم وردي قليل وبعد ذالك لم ارى الا افرازات بيضاء ما معنىوانا مارست مع زوجي في نفس الاسبوع واتمنى ان اكون حامل

    ردحذف
  118. ما عرفت شنو هو البردقوش.. ممكن اسمه في السودان؟؟؟؟

    ردحذف
  119. السلام عليكم مشكوريين على الموقع عجبني كتير و صادفتني نفس المشكل تقريبا حيث ان الدورة الشهرية اتاخرت 14 يوم و لم ينزل دم فقط بعض اوساخ الصغيرة جدا لمدة 3 ايام ثم انقطعت ولكن الافرازات الهرمونية الشفافة لم تنقطع ماهو الحل وهل يجدي نفعا البردقوش معي ارجوا ان تساعدوني برد بسرعة شكرا

    ردحذف
  120. الحمدُلله حُباً , الحمدُلله شُكراً , الحمدُلله يوماً وشهراً وعُمرا ًالحمدُ لله فِي السراء والضرّاء

    ردحذف
  121. عندى 21 سنه غير متزوجه تاخرت الدوره الشهريه لشهران

    ردحذف
  122. انا مش عرفه انظم الدوره عندى خالص وكل ماحسبلها بترجع تتلخبط تانى مع العلم انا عندى 16سنه

    ردحذف
  123. حبيبتى فى مشروبات عشبية طبيعية مفيدة جداااا فى انزال الدورة المتاخرة بشكل سريع وكمان بتفيد فى تخفيف الم الدورة وهتلاقى طريقة عمل افضل مشروبات لتنزيل دورتك الشهريه المتاخره بالتفصيل والشرح فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2013/11/blog-post_28.html

    ردحذف
  124. طيب اذا الدورة بتيجي مرتين في الشهر لعمر 12 سنة. يعني لسه صغيرة. كانت كل 30 يوم وبعدين كل 28 يوم ، ودلوقتي كل 20 يوم. قلقانه اوي على بنتي.

    ردحذف
  125. سبب مجئ الدورة مرتين في الشهر
    عندما تاتى الدورة الشهرية مرتين بالشهر ويكون ذلك بحيت تاتى مرة فى بداية الشهر ومرة فى اخر الشهر وقتها ذلك بيكون طبيعى
    اما لو حصل ان الدورة جت مرتين بالشهر وبين المرتين حوالي أسبوع لـ 10 أيام فده معناه وجود اضطراب بالدورة الشهرية ويجب استشارة الطبيب

    ردحذف
  126. تاخير دوره الشهريه والبنت مو متزوجه ماهي النصيحه

    ردحذف
  127. حبيبتى قد يحدث لدى بعض البنات تاخر بالدورة الشهرية وقد يكون ذلك لعدة اسباب تجديها هى والحلول بالشرح فى الرابط التالى
    http://setatwebanat.blogspot.com/2012/12/blog-post_8513.html

    ردحذف
  128. اتا دخلت لمواقعكم الحقيقة افادني لان الدورة اتاخرت عني تقريبا شهرا وكنت افكر في سبب التاخير واستخدمت البردقوش كما وصفواه والحمد الله بعد ثلاثة ايام وفي 31 اي نهاية هدا الشهر نزلت لكن عندي سوال هل استمر في شربه لتنظيمها ام اكتفي بدللك فقط

    ردحذف
  129. حببيبتى البردقوش مفيد بشكل عام هو بيظبط الهورمونات و مفيد فى تخسيس الجسم ممكن تشربيه بشكل يومي زي الشاى الاخضر او النعناع او الينسون بس لازم تعرفى ان البردقوش ضار للحامل فتجنبيه وقت الحمل

    ردحذف
  130. السلام عليكم انا عندى 20 سنه ودورتى غير منتظه بالمره يعنى ما بعرف لها معاد ممكن تيجى فى اى وقت وسببتلى مشاكل كتير يعنى ممكن تيجى بعد 15 يوم وممكن تفضل 40 يوم ماتيجى اعمل ايه وهل البردقوش هيفيدنى

    ردحذف
  131. كيف يقلل ايامها اخاف بس توقف

    ردحذف
  132. طبعا البردقوش هيفيدك جدااا بس كعلاج مساعد ولكن العلاج الاساسي يكون عن طريق كشف الطبيبة المتخصصة عليكى ومعرفة سببب اضطراب الدورة عندك عن طريق اجراء بعض التحاليل والفحوصات البسيطه عليكى

    ردحذف
  133. جزاك الله خيرا..أنا من مواليد 1967 والدورة تاتيني كل 3 أو 6 شهور ..وهرمون fsh عالي 46 ونزل بالعلاج إلى 20 فهل هناك إمكانية للحمل في هذه الحالة؟

    ردحذف
  134. هل البردقوش بتحلة

    ردحذف
  135. أنا العادة إنقطعت عمري 34 عالجت كتير و تعبت كلي التحاليل fish مرتفع و بدأت أعراض الحرارة و التوتر و وعلما لدي القلب و أشرب الأدوية. آن لدي. 38 سنة و بدأت البردقوش منذ7 أيام لا إشارة .و لا شيء و الله الشافي

    ردحذف
  136. انا تاخرت على دوره وهذا شهر ثالث ومانزلت شنو الحل من شان تنزل

    ردحذف
  137. انا عندى الدورة منقطعة بسبب ضعف التبويض هل من الممكن ان البردقوش ينزلها وينظم الهرمونات مع العلم انى معى 3اوﻻد بعد متابعة التبويض عند الدكتور

    ردحذف
  138. أختي الكريمة أنا عمري 48 عام
    أعاني من تكلس في الرحم
    هل ينفع البردقوش في علاج تكلس الرحم
    أفيدوني جزاكم الله خيرا

    ردحذف
  139. انا عندى 18سنة والدور بقلها اكترمن شهرين مجتش وروحت عند الدكتورة عمالتلى اشعه وادتنى علاج وقالتلى بعد 5ايام هتنزالك ومنزلتش اعمل ايه انا دلوقتى

    ردحذف
  140. دورتي ماتنزل الابعلاج منذ سن البلوغ وصارلي 45 يوم مااخذت حبوب فقط استخدمت القسط الهندي والبردقوش منذ حوالي 17 يوم من وقت الاستخدام وباقي 9 ايام عن موعد الدوره الثاني وعندي حاليا الم بالرحم وانتفاخ بالبطن خاصه بالليل شنو السبب

    ردحذف
  141. انا عمره 26ومتزوجه الى سنه لهسا ما مع اولاد ومتأخر عليه 25يوم اول مره بتصير هيك وبتأخر عملتى فحص طلع عند كيس ميه هسا بردقوش بعالج تأخير دوره وكيس ميه شو بعالجو والا شو

    ردحذف
  142. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :أنا متزوجة منذ أربع سنين عندي تكيس على المبياض الدورة ما تجيني إلا بأخد حبوب تنضيم الدورة بدي أسألك عن وصفة المرددوش هل يجب خلطها مع المرمية وكم لازم إستعملها لإجل تنضيم الدورة الشهرية وكمان سؤال هل تكيس المبياض له علاق بزيادة الوزن وهل الوصفة بتنزل الوزن

    ردحذف
  143. دورتي غير منتظمة علما اني حقنت ابرة مانع وبعدها اخذت حب منظم واستمريت لمدة 3 اشهر وبعدها انتظمت وبعد 2 شهر رجعت الدورة غير منتظمة

    ردحذف

إرسال تعليق

أحدث أقدم